Top nyhedsbrev
Storslåede Rubjerg Knude - Klik for at komme til Ferieboligweb.dk

Til grl Hans J. Mortensen

Modtag og læs alle dine henvendelser

Udlejningen for 2016 løber nu ind i den sidste fase for denne sæson, og du skal derfor være sikker på at se alle dine henvendelser. Læs hvordan nedenfor.

Læs også om at vise kortvarige udlejninger i din kalender.


Indhold:

Se alle dine henvendelser

Vi får lejlighedsvist en mail fra udlejere, der efterlyser flere henvendelser. De viser sig desværre ofte, at de har fået henvendelser, som de ikke har set. Læs her om almindelige fælder ved mails.

Vi sender altid henvendelser i form af 2 mails. De er forskellige for at undgå spamfiltre hos din mail-provider som f.eks. hotmail.com, gmail.com, mail.dk osv. Mail-providerne kæmper en hård kamp for at reducere den overvældende mængde af spammails. De kører derfor alle mails igennem et filter, og da disse filtre er forskellige og hele tiden ændres, kan vi ikke være sikre på, at begge mails kommer igennem til dig.

Vi håber, at mindst den ene mail slipper igennem til dig.

Hvis din mail-provider stopper en henvendelsen, er den sådan udformet, at en fejlmeddelelse sendes til Ferieboligweb.dk. Vi vil så typisk sende den stoppede mail videre til dig.

Andre typiske situationer er:

  • Mails er røget i din spammappe eller mappe for uønsket mail. Du skal checke din spammappe eller mappe for uønsket post hver dag. Der kan ligge en henvendelse eller en anden vigtig mail, som du skal flytte til indmappen.
  • Du tror, at en henvendelse er en fupmail. Der sendes rigtig mange forsøg på at narre modtageren. Det er dog vort indtryk, at henvendelser fra vort system typisk er ægte. Hvis du er i tvivl om ægtheden, er du velkommen til at sende til vurdering hos os.
  • Systematiske fupmails fra vort system offentliggøres på vores login side. Fupmails i form af henvendelser kommer typisk i bølger, hvor en person har udfyldt mange over få dage. Send dem til os! Sådanne fuphenvendelser vil vi typisk lægge på login siden - klik her.
  • Svar straks på henvendelser. Lejere spørger os ofte, om hvorfor de ikke kan få kontakt med udlejer. Lejere er utålmodige og bange for, at de ikke får bestilt en god feriebolig. Du skal derfor svare straks, enten bekræftende eller henholdende, så de ved, at de har kontakt.
  • Lejers email-adresse kan være forkert. Forbavsende mange skriver forkert email adresse, og det vil ferieboligweb.dk typisk få en meddelelse om. Vi bruger så vores erfaring og fantasi til at kontruere en korrekt adresse, som vi så sender til dig. Hvis den forkerte adresse ikke kan rekonstrueres, bør du straks ringe til lejeren.

Angiv fbw@ferieboligweb.dk og info@daenemarkferienhaus.de som accepterede adresser i dit mailprogram. Så reducerer du risikoen for at henvendelser ryger i spamfælden.

Husk at du altid kan se alle henvendelser på din konto efter login - klik på Se alle henvendelser lige under den grønne knap.

Flere muligheder for visning af kortvarige udlejninger

På alle annoncer er vores normale kalender indbygget. Den viser priser og udlejninger for hele uger, og databasen bag kalenderen bruges til søgninger.

Kortvarige udlejninger kan vises kvartalsvis med angivelse af udlejede perioder:

Husk at sætte checktegn i boksen for Weekendudlejning. Med checktegn vises de angivne perioder, når musen føres hen over linket Ja, klik her for datoer:

Hvis du har mange korte udlejninger, kan du med fordel vise dem og din øvrige udlejning i en Google-kalender og derefter hente resultatet til din kalender som et popup vindue.

En Google-kalender vises således:

En Google er gratis, men forudsætter, at du har en Google-konto. Du kan lægge datoer og andre udlejningsoplysninger ind i kalenderen, så du holder styr på alle dine udlejninger.

Du kan herefter eksportere dine data til vort system ved at indlægge en stump tekst på din Ferieboligweb-konto efter login. Din Google-kalender hentes online ved hver visning, så dine seneste ændringer altid vises.

Hvis du vil indlægge en Googlekalender, skal du klikke på linket Google-kalender - klik - se ovenfor. Du vil så få vist en grundig trin-for-trin vejledning med billede af alle trin. Det vil hjælpe dig med at hente den nødvendige kode til at eksportere dine data. Koden skal kun hentes én gang.

Proceduren forudsætter lidt kendskab til it. Din kalender hos Ferieboligweb.dk skal stadig opdateres, bl.a. af hensyn til søgninger.

 

Bed altid om en anmeldelse / udtalelse fra dine lejere

Status er nu

  • at 110 lejere har givet en anmeldelse af deres ferieboligophold og
  • at vurderingen i gennemsnit er 4,7 stjerner ud af 5 mulige

Du kan se de anmeldte ferieboliger - klik her.

Det er god reklame for din feriebolig med en god anmeldelse fra en eller flere lejere. Vi har derfor gjort det muligt at indhente anmeldelser/udtalelser fra dine tidligere lejere - let og smertefrit.

Se gode eksempler på Lolland klik her.

Det er let at bestille en anmeldelse - gør sådan:

Log ind

Tryk på den lyseblå knap under overskriften Anmeldelser

Udfyld skemaet med lejers navn og email-adresse - angiv sprog for emailen - tryk på knappen Send

Anmeldelser vises sådan på din hjemmeside:

Se en hjemmeside med anmeldelser her - klik her.

 


Husk, at du altid er velkommen til at sende os en email eller ringe til os, hvis du ønsker oplysninger om noget eller har forslag til forbedringer.

 

Venlig hilsen og held og lykke med din udlejning

Ferieboligweb
H. J. Mortensen
Stormly 43, DK-3500 Værløse
Tel +45 4449 3480

www.ferienwohnung.dk, www.cottage-rental.com, www.ferieboligweb.dk,
www.homes4holiday.com, www.ferienhaeuser-eu.de, www.euro-sommerhus.dk,
www.daenemarkferienhaus.de, www.holiday-rental.com, www.sommerhus.se,
www.stuga-stugor-danmark.se, www.hytter-feriehuse-danmark.com

Email: fbw@ferieboligweb.dk